19 jan 2010

Kippen voeren

Op mijn Marktplaats-advertentie "SERVIES GEZOCHT" reageerde Janneke.
Of dit was wat ik zocht : Van haar grootmoeder had ze 2 bordjes , een diepe en een platte. Op het ene bordje, zo schreef ze, stond een vrouw met ezeltje en ...(nu komt het)... op het andere werden de kippen gevoerd.
Mijn hart stond stil !!!
Ik zag al helemaal voor me hoe dat oude kostbare bordje ergens in een kippen-ren ondergekrabt en -gemest werd door een stel van die nietsontziende kakelende kippendames .Ik schreef haar meteen terug : of ik haar kippen niet een ander bordje mocht aanbieden met een zak voer, in ruil ...
Druk op de knop en verzenden die mail.
Daarna las ik háár mailtje nog eens rustig door.
En langzaam , héél langzaam viel het kwartje.... Voel je 'm al aankomen ?
Janneke had dus helemaal geen kippen ! Op het bordje stónden kippen....
En díe werden gevoerd.....!
Een plaatje wat ik nog nooit had gezien . En ik dacht ze onderhand toch allemaal te kennen....












Nadeel/voordeel van e-mail is dat niemand het schaamrood op je kaken kan zien.
Inderdaad, Janneke had geen kippen maar gelukkig wel humor en zo kwam alles nog goed. Maar dat plaatje kan ik sindsdien niet zien zonder aan "Janneke's" kippen te denken !













Groetjes , Monique

Heb je ook een verhaal of mooie foto van dit servies ?Leuk als je die wilt sturen!
En eh ...aanvulling voor mijn servies zijn natuurlijk ook welkom.

2 opmerkingen:

José zei

Hahaha , beetje kippig gelezen , misschien ?

Anoniem zei

Weet u ook wat een dinnerbordje kost? Groet Eveline