22 jan 2010

Erfenis

De werkelijke erfenis van dit servies , die dateert uit het ouderlijk huis van mijn moeder ( geboren in 1925) heb ik eerlijk gezegd niet in mijn bezit.
Gelukkig niet.
En ik hoop 'm eigenlijk niet te krijgen ook.
Nog lang niet, als het aan mij ligt.
Die mooie oude stukken , met gebruikerssporen van mijn voorouders , staan nu nog veilig te pronken in de keuken van mijn moeder.
Al weet ze niet meer precies van wie het nu was.En hoe ze aan sommige stukken is gekomen .Ook niet meer dat ik haar een kannetje cadeau gaf, een jaar geleden. Ze weet zoveel dingen niet meer.Van vroeger nog wel, maar het wordt steeds minder. Mijn moeder , die zoveel verhalen wist te vertellen over de plaatjes.Ook die weet ze niet meer.
Er komt een dag dat ze niets meer weet . En niet langer meer in haar eigen keuken staat, met haar eigen jeugdherinneringen in die glazen kast.
Dan pas zal ik het servies van haar overnemen.
Trots ,maar heel erg verdrietig.
Om het een liefdevolle ereplek te geven ,bij het servies wat is gezocht en gekocht door mij.
Ooit wordt ook dat weer opnieuw een erfenis.
Maar ook nog lang niet, mag ik hopen.



Groetjes , Monique

Heb je ook een verhaal of mooie foto van dit servies ?Leuk als je die wilt sturen, wie weet plaats ik 'm hier!
En eh...uitbreiding van mijn servies is ook altijd welkom ...

Geen opmerkingen: