11 feb 2012

Buurkindertjes

Er liepen meer kindertjes rond , toendertijd in de fabrieken van Sarreguemines.
Bij wijze van spreken dan , natuurlijk.
Er zijn namelijk meer series gemaakt met "kinder"-plaatjes, niet alleen die van Enfants Richard.
En ook die kindjes zijn stuk voor stuk om óp te vreten.
Zoals die brave "les Enfants Anglais":


 

de " circuskindjes":

 

de grappige "Enfants Fruit" :

 
 

 de "Enfants Bébé" :





de Engeltjes...

 

en die lollige kindertjes die op allerlei gevogelte rondhupsten ," L 'enfants et l 'oiseau "...




















Dolle pret daar in de gangen van de fabriek : Het krioelde daar van het kroost in die tijd.
Beslist de moeite waard om ze eens goed te kijken als ze langs komen huppelen.
Maar wat verzamelen betreft...houd ik het maar bij mijn "eigen" kindertjes !
Daar heb ik mijn handen al aan vol !

Groetjes , Monique

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Monique, wat een heerlijk stukje weer! Ik zie het voor me hoe al die kindertjes door de gangen dartelen, wat een plezier!
Ik ben weg van al die kindertjes moet ik zeggen.
Liefs en dank je wel weer,
Margriet

Gonny zei

Wat een diversiteit aan kleine mensjes, maar ja als je de wereld rond kijkt, is ook niemand hetzelfde.
groetjes Gonny