18 dec 2010

Ode aan een moeder...

...of waarom een man dit mooie servies verzamelt.

Van Simon kreeg ik het volgende stukje.
Lees mee waarom mannen dit mooie servies ook kunnen verzamelen en hoe Simon begon :


Het is eigenlijk een ode aan mijn overleden Moeder .
Zij vroeg zo'n 35 jaar geleden een keer of ik tijdens haar vakantie de planten en de tuin wilde verzorgen
En natuurlijk zeg je daar ja tegen als je van je Moeder houdt.
Bij terugkomst wilde ze mij hiervoor dan ook absoluut belonen.
Ze zette mij voor de keus : Of 25 gulden of het melkkannetje waar bij het koffie drinken altijd de melk uit werd geschonken, dat ik van kinds af aan altijd al erg leuk vond.

Dus je raad het al :Ik nam het kannetje , omdat ik daar ook nog een stukje van mijn eigen jeugd in terug zag.Niet direct om het kannetje maar vooral om de kindjes met paraplu die er op stonden : Toen ik zelf nog klein was en door de regen naar school moest dacht ik altijd aan die kindjes van dat tafereeltje en dat maakte het voor mij dan toch weer wat dragelijker om dan ook maar weer door die wind en regen uiteindelijk naar school te gaan.
Enige tijd later ,op de verzamelbeurs, zag ik zo'n zelfde kannetje voor een prijs die vele malen duurder was dan die 25 gulden waar ik destijds ook
voor had kunnen kiezen.
Dus ik terug naar mijn Moeder omdat dit niet in verhouding stond, maar ze zei... gegeven is gegeven en dat ze mij daar indertijd blij mee had gemaakt vond ze nog wel het aller belangrijkst.

Toen werd het idee bij mij geboren om er dan ook maar wat bij te verzamelen zodat ik dan een mooi compleet koffiestelletje zou krijgen ,
Niet wetende dat het een verslaving zou worden en dat het er in zou resulteren dat ik er tot heden ten dage nog fanatiek mee bezig ben en
daarmee de ode aan mijn overleden Moeder voort blijft duren.

Vandaar dat mannen dit mooie servies ook kunnen verzamelen......

Groetjes , Simon.

1 opmerking:

Monique zei

Simon , dank je wel voor dit verhaal !Leuk om te horen hoe jij begonnen bent !